1 sonuçtan 1 ile 1 arası
  1. #1
    Forum Demirbaşı Array
    Üyelik tarihi
    18.06.2007
    Yer
    Anasının Dizinin Dibinden :=)
    Yaş
    35
    Mesajlar
    10.932
    Tecrübe Puanı
    233

    Standart swishmax ile animasyon hazırlamak

    Swishmax programı ile ekranda duran bir resmi durmadan kayan bir animasyona çevirelim....

    Öncelikle sağ paneldeki panelin altında Movie sekmesinden alanınızı

    650x220 piksel olarak belirleyiniz....




    Export sekmesinden SWF Version'ı SWF8 olarak ayarlayınız...






    Daha sonra Export Options for satırından Script'i seçenerek Expose SWF6 properties kutusunu işaretleyiniz....




    Şimdi resmimizi ekleyelim....

    insert>image seçeneklerinden ekleyelim...

    Resmimiz durmadan kayan bir animasyon olacağı için gökyüzü, yıldızlar gibi temaların bulunduğu bir resim seçmeniz iyi olacaktır...

    resmimizi yükledikten sonra coppy yapalım ve scanemize paste edelim ...

    aynı resimden iki tane yükleyeceğiz...

    bu şekilde olmuyorsa iki kez insert image seçeneklerinden aynı resmimizi iki kez yükleyelim...

    Animasyon üzerinde resmin bir tane daha kopyasını kullanacağız, o yüzden bu işlemi düzgün bir şekilde yapmanız iyi olacaktır....


    daha sonra :

    Resimlerin sahne üzerinde doğru konumlarda olmasına dikkat ediniz...

    Bu nedenle konumlandırma özelliklerini kontrol etmeniz gerekir....

    Sol bölümdeki "Outline" panelinden, CTRL tuşuna basılı tutarak her iki resmide seçiniz....

    Resimler seçili iken sağ panelde yer alan panelden Aling sekmesine geçiniz...

    Bunu yaptıktan sonra Aling Left ve Aling Top simgelerine sırayla tıklayınız....




    Ardından Transform sekmesine geçiniz ve Anchor Point başlığı altındaki menüden Top Left'i seçiniz....




    Tüm bu işlemlerden sonra her iki resmide sahnenin sol üst kısmın hizalamış oluruz...

    daha sonra :

    Tek bir resmin düzgünce sola doğru kaynamasını sağlamak için sahnedeki iki resimden birinin, diğerinin ayna yansımasına benzer kopyasının olması gerekiyor...

    Bu sayede iki resim birbirleri arkasından görüntülendiğinde bir kesinti yaşanmamış olacaktır...

    şimdi de "Outline" panelinden her iki resmi birden seçin ve sağ fare tuşuna tıklayınız...

    Açılan menüden Grouping / Group as Sprite yolunu takip ediniz...





    Her iki resmi birleştirerek tek bir "sprite" oluşturmuş olduk...

    Bu sayede iki resmimizde tek bir bütün olarak hareket edebilecek...

    Fakat kaymada sorun yaşanmaması için, şimdide ayna yansımasını sağlamamız gerekiyor...

    Sol bölümde yer alan "Outline" panelinde yer alan her iki resmi de görüyorsunuz...

    Eğer ikisini birden görmüyorsanız "Scene_1" yazısının altında yer alan "Sprite" satırının yanındaki artı işaretine tıklayarak yapıyı açın ve herhangi birinin üzerine sağ fare tuşu ile tıklayarak, açılan menüden Transform / Flip Horizantol yolunu takip ediniz...





    Örneğimizde, ikinci resmi ayna yansıması görüntüsü için kullandık...

    Şimdi, resim akışında bir kayma olmaması için az önce yaptığımız " Anchor " ayarını birkez daha gözden geçirmekte fayda var...

    İlk olarak biraz önce " Flip Horizantol" işlemi uyguladığımız resmi tek başına seçerek sağ bölümdeki panele geri dönün ve Transform sekmesine geçiniz... Buradaki " Anchor Point " ayarını " Top Right" olarak değiştirin...





    Bu işlemi tamamladıktan sonra Shape sekmesine tıkladıktan sonra resimlerden birine "img1" diğerine "img2" ismini name metin kutusundan veriyoruz...

    bunu unutmayınız çünkü kodlarımızı bu şekjilde kullanacağız...

    resmin isimlerini değiştirmezseniz çalışmaz...



    son olarak Şimdide hareketi kontrol eden programı ekleyeceğiz...

    Önce sol bölümdeki resimleri tek tek seçerek, her ikisi içinde sağ alandaki " Shape" sekmesi altında göreceğimiz " Target " kutusunu işaretleyiniz...

    Daha sonra sol bölümdeki Sprite'yi tıklayın. " Script" sekmesinde yer alan " Guided " seçeneğini " Expert " olarak değiştirerek. Aşağıdaki kodu yazınız....





    onLoad() {



    speed = 1;



    img2._x = this._width;

    for (i=1; i<= 2; i++) {

    ("img" + i).onEnterFrame = function () {

    this._x -= speed;

    if (this._x < -this._width) this._x = this._width - speed;

    }

    }

    }





    hepsi bu kadar...

    önizleme için aşağıda flash linke tıkla...
    http://s2.directupload.net/images/091025/68fe8ee6.swf

    Takdir Ediliyorsanız Değil, Taklit Ediliyorsanız Başarmışsınız Demektir.
    Hayat öyle oyunlar oynuyor ki, nereye tutunsam düşüyorum.
    Tam da palyaçonun dediği gibi: "ağlayamadığımdan gülüyorum."
    Paul Auster


 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •