tepeniz hayırlı olsun ne diyelim![]()
Arkadaşlar Ali Sami Yen'e veda edip Aslantepe'ye geçmemize az bir vakit kaldı,sizler için proje resimlerini ve teknik özelliklerini araştırdım,henüz stadyumumuzun resimleri bulunmadığı için yayınlayamıyorum ama en kısa sürede onları da bu başlık altında paylaşabileceğimi düşünüyorum. Şimdiden tüm "GALATASARAY" camiasına hayırlı olsun...![]()
Konu özlem_20 tarafından (03.02.2011 Saat 18:52 ) değiştirilmiştir.
HAYATTA İKİ ŞEYE İNANIRIM... BİR AYNADA GÖRDÜĞÜME BİR DE YUKARI BAKIPTA GÖREMEDİĞİME...
tepeniz hayırlı olsun ne diyelim![]()
BİZ ARTIK ÜÇ KİŞİYİZ
BEN , KEYFİM VE KAHYAM..!
Aslantepe Stadyumu Teknik Özellikleri
(okumanızı öneriyorum,müthiş bir stad olduğunu düşünüyorum)
SAHA VE TRİBÜNLER
İki kademeli olarak yapılacak tribünlere gelindiğinde alt kademe tribünlerin yaklaşık 20 derece eğimli olması öngörülüyor.Bu sayede alt tribünlerin iyi bir seyir için sahayı tam olarak görebilmesi amaçlanıyor.Üst kademe tribünlerinse eğiminin yine yukarıdan tüm sahayı taç çizgiside dahil görebilmesi için tercihen 34 derece olması gerekiyor.Basamakların kot yüksekliği alt kademede 25cm olması uygun görülmüş durumda.Kot yüksekliği üst kademedeyse eğim 34 derece veya üstünde olduğundan dolayı otomatikman 45cm olacak.Tribünlerin sahaya yakınlığı da UEFA kriterlerine uygun olacak.Aslantepe Stadında bunun yaklaşık olaral Kale arkası tribünler için 9m Maraton ve VIP tribünleri için 7m olması düşünülüyor.Bu sayede hem reklam panolarının rahatça saha içine konması hem de gerekli hallerde itfaiye veya ambulansın rahatlıkla saha içine girmesi amaçlanıyor.
STADIN ÜZERİ NASIL KAPANACAK
Stadın üzerini tamamen kapatacak olan açılır kapanır çatı yapılacak.Yuvarlak görünüme sahip olacak stadın üstünün açılıp kapanırlığı elektrikli bir motor sayesinde sağlanacak.Bu kapaklar makasların bir ray üzerinde kaymasıyla açılıp kapanacak.Stadın üstü kapaklar kapandığında tamamı itibariyle örtülmüş olacak.Stadın tavanına basketbol salonlarındaki gibi dört taraflı bir skorboard asılması da mümkün olabilecek.
STADIN DİĞER BOYUTLARI
Dolaşım alanlarının stat duvarından itibaren 15-20m olması düşünülüyor.Stadın etrafındaki trafik alanı dagöz önüne alındığında toplam inşaat alanı 70 bin metrekareye ulaşıyor.Çok amaçlı statlarda kalıplar ve standartlar bellidir.Bu statları birbirinden farklı kılan şeyler çatı,dış cephe ve bu cephenin mimari tercihine göre aldığı biçim olmaktadır.Açılır kapanır kapaklar dolayısıyla harekti yükü taşıyabilmek için dört adet masif taşıyıcı dış cepheye yerleştirilmesi gerekecek.Bu durumda maliyet kaçınılmaz olarak yükselecek.Stadın iç tasarımına tekrardan döndüğümüzde iki tribün kademesi arasındaki boşluklarda süitler yapılacağı görülüyor.Bunlar iki kat olarak yapılacak .Süitler orta sahaya yakın kesimlerde kısmen köşelerde yer alacak.Projenin alacağı nihai şekile göre balki bir miktar süit kale arkalarında da bulanacak.Süitlerin toplam sayısının 130 ila 150 arasında olması düşünülüyor.Bu arada ara bölgede bir takım boş alanlar da olacak.Buralarda toplam 1500 kişiye hizmet sunabilecek restoranlar.footcourt büfeler ve tribünler ile bağlantılı lounge(salonlar) yer alacak.Alt ve üst tribünlerin arkalarında dolaşım alanlarıda yer alacak.Dolaşım alanlarında büfe ve tuvaletler bulunacak.Kale arkası tribünler arkasında da yemek servisi yapan birimler olması düşünülüyor.O yerlerin dışa bakan kısınlarındaysa idari bölümler yer alacak.Planlamaya göre kulübün bir bölümüde orada yer alabilir.Statta açık loca olmayacak.Galatasaray için VIP,Basın,Protokol tribünleri olacak.Divan üyeleri ve eski sporcular için bir bölüm ayrılacak.Ayrıca UEFA 400 metrekare bir VIP salonu istiyor buda karşılancak.
SEYİRCİ VE ULAŞIM
Burada kitle kontrolü önemli bi husus olarak karşımıza çıkıyor.Misafir seyirci,açık tribün seyircisi gibi farklı seyirci gruplarının kontrollü bir şekilde stada giriş çıkışının sağlanması lazım.Koridorlar ne merdivenler bu ihtiyacalara cevap vercek biçimde ayarlanacak.Seyirci8-10 dakikada stadı boşaltabilecek.Statdaki otopark ise 4000'e yakın araç kapasiteli olarak inşa edilecek.Tabliyeler şeklinde kademeli olarak inşa edilecek otoparkın %60'ı kapalı geri kalanı ise açık şekilde tabliyeler halinde inşa edilmesi katlı otoparklara göre giriş çıkış da kolaylık sağlayacak.Stada setirci taşıyan otobüsler ise Cendere yolundaki bir noktada park edecekler.Ayrıca görevliler ve güvenlik birimleri için de aynı mahalde belirli bir yer ayrılacak.Metro ile gelenlerse TEM'in altından inşa edilecek bir geçitten geçerek ve yaklaşık 250m bir mesafeyi yürüyerek stada girebilecekler.Metro inşaatı ile burada yapılacak metronun manevra ve park istasyonlarının inşaatı halihazırda devam ediyor.Bunun yanı sıra TEM'den stada ulaşabilmek için viyadük inşaatı bitmiştir.
FIFA KRİTERLERİ
Saha ve ölçüleri.tribünlerin yerleşimi,uluslararası maçlarda gerekli hacimler,medya çalışma alanları vs.
-Tehlike çıkışları ve diğer emniyet önlemleri.
-Seyircilerin konfor koşulları suitler,lounge,restoran ve kulüp mekanları,sahanın her yerden optimum görülebilmesi.
-Stadyumun işleyişi için gerekli hacimler saha bakım.tesisat.elektrik.mutfaklar.otopark vb.
-Trafiğe bağlantıları:Yaya trafiği,servis trafiği,otoparklar,trafiğin çevreye uyumu.
Aslantepe Stadyumunda bütün kirterlere uyulacağı ön görülüyor...
HAYATTA İKİ ŞEYE İNANIRIM... BİR AYNADA GÖRDÜĞÜME BİR DE YUKARI BAKIPTA GÖREMEDİĞİME...
Teşekkür ederiminşaallah hayırlı olacak
![]()
HAYATTA İKİ ŞEYE İNANIRIM... BİR AYNADA GÖRDÜĞÜME BİR DE YUKARI BAKIPTA GÖREMEDİĞİME...
canlı kamera yayını için buyrun;şuan görüntüde bir hareketlilik yok doğal olarak![]()
Seyrantepe Spor Kompleksi KAMERA 1
HAYATTA İKİ ŞEYE İNANIRIM... BİR AYNADA GÖRDÜĞÜME BİR DE YUKARI BAKIPTA GÖREMEDİĞİME...
parmakla gösterilecek bu stad![]()
HAYATTA İKİ ŞEYE İNANIRIM... BİR AYNADA GÖRDÜĞÜME BİR DE YUKARI BAKIPTA GÖREMEDİĞİME...
eskiden kurtlar, kuşlar geziyordu oralarda. Galataray geldi, cennete dönderdi oraları
Galatasaray'ımın adının geçmesi yeter abionunla heryer cennet
![]()
HAYATTA İKİ ŞEYE İNANIRIM... BİR AYNADA GÖRDÜĞÜME BİR DE YUKARI BAKIPTA GÖREMEDİĞİME...