2 sonuçtan 1 ile 2 arası
  1. #1

    SİTE KURUCUSU
    Array
    Üyelik tarihi
    31.07.2005
    Yer
    Siirt
    Yaş
    41
    Mesajlar
    13.495
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart LOGO ve AMBLEM ne demek?

    LOGO

    Ticaretin başlamasıyla bir malın, bir ürünün diğerlerinden ayırt edilmesi gerekliliği doğmuştur.

    Zamanla ürünlerin çeşitlerinin artması, aynı faydayı sağlayan bir ürünün birçok işletme tarafından farklı özelliklerle üretilmesi, bu ürünlerin pazarda birbirinden kolayca ayrılabilmeleri için farklı simge ve sembollerle temsil edilmeleri zorunluluğunu doğurmuştur.

    Fabrikasyon ürünlerin pazarda boy göstermeye başladığı ilk yıllarda okuryazar oranının çok düşük olması sebebiyle çeşitli resim ve sembollerle ifade edilen markalar amblem olarak adlandırıldı.

    Eski ticaret dönemlerinde malın satın alınmasında tercihleri belirleyen en önemli faktörler, dokunma, tatma, görme gibi duyulardı. Günümüzde neredeyse tüm ürünlerin ambalaja girmesi bu tercih faktörlerini ortadan kaldırmıştır. Üretilen bir malın diğerlerinden farklı, kaliteli ve daha üstün özelliklere sahip olduğunu vurgulamak ve emsallerinden kolayca ayrılmasını sağlamak için amblem ve logolara ihtiyaç duyulmuştur.

    Logo sözcüğü Latince logos sözcüğünden gelir ve Latince'de anlamı konuşma ve mantıktır. Logo izleyicilere hitap eder ama aynı zamanda kullanımı da mantıklı olmalıdır. Logo, bir ürünün, firmanın ya da hizmetin isminin, harf ve resimsel öğeler kullanılarak sembolleştirilmesidir. Amblemden farklı olarak ayırt edici özellikler yanında firmanın ismini de yansıtır.

    İsmin de ifade ettiği gibi ticari markalar aslında ticaret adamları tarafından kullanılırdı. İnce porselen, mobilya ve goblen örtülerin üretimlerinin 17. ve 18. yüzyıllarda sayıca artmasıyla birlikte ticari markalar kalite ve kökeni belirtmek için kullanılmaya başlanmıştır. Bununla birlikte ticari markaların yaygın bir biçimde kullanımı 19. yüzyıl sonlarında başlamıştır. Cazip grafik tasarım, basılı olarak ilk kez 1922'de ortaya çıkmış ve logo sözcüğü 1937'de pazarlama sözlüğünün bir parçası haline gelmiştir. Görsel sanatın kitlesel iletişimle birleşmesiyle grafik tasarım, fikirleri görülebilir kılan bir mekanizma haline gelmiştir.

    Bununla birlikte, sadece son otuz yıldır ticari marka ve logo kullanımında gerçek bir patlama yaşanmaktadır. Televizyonlar hizmet sektörünün hızlı gelişimine sahip oldukları için bununla yakından ilgilidir. Örneğin tersaneler ve kömür madenleri ticari markalarla pek de ilgili değilken, bankalar, bilgisayar şirketleri ve fast-food satıcıları ticari markalarını yaptıkları işin kalbi gibi görürler.

    Ticari marka ve logo ve amblem bizim ürün, hizmet ve kurumları tanımamıza yardımcı olan kartvizitler haline gelmişlerdir. Tüketici için kalite, orijinallik garantisi verirler, böylece de pek çok seçenekle karşılaştığımızda karar vermeye hazır olmamızı sağlarlar. Ticari marka ve logolar, tüketicinin arzu ettiği kalite ve güvenilirlik sözünü veren "güven işaretleri"dir.

    Logo, kısaca logo olarak adlandırılan marka sembolleri yazı karakterlerinin farklı şekillerde düzenlenmesi ile ortaya çıkmaktadır. Logo amblem ve logo kombinasyonlarından da oluşabilirler.

    Logo, markanın karakterini ve kişiliğini tanımlamaya yardım edecek bir baskı harf şeklinde olmalıdır. Baskı biçimi kendi içinde ve dışında bir sanattır -bu konuda birçok kitap ve içinden seçilecek binlerce yazı tipi vardır- Markanın nerede yaşayacağı çok önemlidir. Örneğin, baskı bir mikroçipin üzerindeyse görünebilir ve okunabilir olması için inanılmaz derecede basit bir yapıya sahip olması gerekir. Billboardlar ve stadyum tabelaları için de kolay okunabilirlik son derece önemlidir. Tüketici markayı ve logosunu ne kadar çabuk okur ve anlarsa, onu o kadar hızlı tanıyacak ve hatırlayacaktır.

    Okunaklılıkla İlgili Önemli Noktalar:

    Font tasarımları "güzel" olmasından önce "okunabilir" olmalıdır. Eğer özel bir font tasarım söz konusu değilse her şartta -yani uzun metinlerde de büyük başlıklarda da- rahat okunabilir olmalıdır. Yazıda okunaklılığı sağlayan şey sadece tasarımcısının yaratıcılığı değil bu alanda yüzyılların birikimi olan birtakım kurallardır.

    İyi bir logo İyi Bir Logo Hazırlanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler ;

    * Özgün ve dikkat çekici bir görünüme sahip olmalıdır.
    * Mümkün olduğunca sade, kolay anlaşılır, hatırlanması kolay, başka amblem ve logolarla karışıklığa meydan vermeyecek şekilde tasarlanmış olmalıdır.
    * Az sayıda renkten oluşmalıdır.
    * Her çeşit baskı ve kesim tekniğiyle sorunsuz kullanılabilir olmalıdır.
    * Okunaklı olmalı ve tüketicinin algılamasında kargaşaya yol açmamalıdır.
    * Kurumu çağrıştırmalıdır.
    Amblem veya logo haline getirilen marka, soyut bir isim olmaktan çıkar, somut bir hale gelir.
    * Yazı ve çizimin uyumu çok önemlidir. Özellikle yazı, logonun içinde yazılmış gibi değil, yapılmış gibi durmalıdır. Örnek: Vakko ve Arçelik
    * Renklerin değişmez ve dayanıklı olması gerekir. Bu nedenle logoda degrade -rengin koyu tondan açık tona doğru değişmesi- kullanılmamalıdır.
    * Çok küçük ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir.
    * Tüm iletişim araçlarında kullanılacak esnekliğe sahip olmalıdır. Kâğıt, faks, internet, KİA araçları gibi&

    .........


    konu devamı için lütfen linki
    tiklayarak dökümanı indirin....
    "BİZİM YANIMIZA GELEN HİÇ KİMSE GELDİĞİ GİBİ AYRILMAMIŞTIR"
    Şeyh Muhammed Kazım KS

  2. #2
    Forum Demirbaşı Array
    Üyelik tarihi
    18.06.2007
    Yer
    Anasının Dizinin Dibinden :=)
    Yaş
    35
    Mesajlar
    10.932
    Tecrübe Puanı
    233
    teşekkürler

    Takdir Ediliyorsanız Değil, Taklit Ediliyorsanız Başarmışsınız Demektir.
    Hayat öyle oyunlar oynuyor ki, nereye tutunsam düşüyorum.
    Tam da palyaçonun dediği gibi: "ağlayamadığımdan gülüyorum."
    Paul Auster


 

Benzer Konular

  1. Photoshop Logo - Amblem Örnekleri
    By Kont in forum GRAFİK ÇALIŞMALARI
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 09.12.2010, 00:18
  2. küfür
    By CybeR MediA in forum İSLAMİ SORULAR VE CEVAPLAR
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 27.11.2009, 18:07
  3. Bakanlığa logo (10 bin YTL)
    By RoHaN in forum LOGO-BANNER YARIŞMASI
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 30.10.2008, 22:52
  4. Logotype Püfleri
    By özbey in forum GRAFiK - PHOTOSHOP - 3D
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 15.10.2008, 23:10
  5. G S Simgeleri Ne >Demek
    By JaRDeL in forum GALATASARAY
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 08.07.2007, 16:12

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •