1 sonuçtan 1 ile 1 arası
  1. #1
    V-I-P Array
    Üyelik tarihi
    18.04.2007
    Yer
    siirt
    Mesajlar
    5.373
    Tecrübe Puanı
    128

    Standart Görsel Algılamada Renk

    Doğada gördüğümüz renkler siyah beyaz gri kırmızı, turuncu mavi ve yeşil gibi renklerin manyetik dalga olan ışığın değişik dalga uzunluklarında renkleri algılar. Değişik ışık güçlerinde açıklık - koyuluk farklılıkları algılanır. Örneğin mavi renk retinanın hemen önünde odaklanır bunun sonucunda ise mavi renk uzaklaşıyormuş izlenimi verir. Kırmızı renk ise retinanın arkasında oluşur. Bunun sonucunda kırmızı rengin üzerinize doğru geldiğini gözlersiniz.

    Renklere Yüklenen Anlamlar

    Kırmızı: Heyecanın, güçlü, teşvik edici, uyarıcı, enerji ve aktif anlamlarını taşır. Kırmızı renk satış rengidir ve dikkat çekmede kullanılır. Trafik işaretlerinde uyarıcı, tehlike,uyarı gösteren levhaların rengide kırmızı renktedir. Kırmızı ve turuncu renkler psikolojik olara iştah açıcı özelliğide vardır. Ambalaj ve Büyük fastfood firmalı gerek logolarında (Macdonalds ve Burgerking) gereksede ambalajlarda bu renk çok kullanılmaktadır. Ülke bayraklarında %45 i kırmızı renktedir %20’si mavi renktedir. Kırmızı renk aynı zamanda enerjisi düşüktür bundan dolayıda insan gözünüde az yorar. Gece lambalarıda bundan dolayı kırmızıdır.

    Sarı: Heyecanlı, Teşvik edici, dikkat çeken ve geçiciliği özelliğine sahiptir. Dalga boyunu ortasında yer aldığı için aynı zamanda parlak renktir. Dİkkat çekmek amacıyla trafik ışıkları ve avrupa karayolları sarı renk kullanırlar. Taksilerin renkleride bundan dolayı sarıdır. Araba kiralayan firmaların arabalarıda sarıdır. Çünkü aldığın şey geçicidi ranlamında kullanılır. Sarı rengin geçiciliğinden dolayı bankalarda kulanmak istemezler. Paranın geçici değil kalıcı olmasını isterler. Sarı zemin üstüne siyah yazı akılda en kalıcı yazıdır. Yabancı ülkelerin plakaları sarı üstünde siyahtır.

    Mavi: Mavi renk kırmızının tam zıttıdır. Huzur veren sakinleştirici bir renktir. Mavi renk istikrar mesajı vermekte kullanılır. Araplar mavinin kan akışını yavaşlattığına inanır bu yüzden nazar boncuğu mavidir.

    Siyah: Gücü ve tutkuyu ve lüksü (değerli mücevherler kutuları bu yüzden siyahtır.) temsil eder. Bizde ve batıda siyah matemi temsil eder, oysa Japonya'da siyah mutluluktur.

    Lacivert: Fiziksel olarak saygınlığın tutuculuğun bir ifadesi olup, sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği ve düzeni simgeler. Toplumsal anlamda Zenginlik ve statüyü belirler. Bu nedenle resimsel olaram özellikle üniformalarda tercih edilir.

    Mor: Asaletin ve impratorluğu temsil eder.Enerjisi büyük olduğundan insan gözünü yoran bir renktir.

    Kahverengi: Güveni emniyeti ve rahatı temsil eder. Aynı zamanda insanı hızlandırıyor, bu yüzden fastfood restoranları iç mekanlarında kahverengi kullanıyor.

    Yeşil: Yeşil rengi güveni simgeliiyor. Bankacılar bu rengi çok kullanıyor. Örnek olarak Garanti Bankası. Yeşil rengi ambalajda Çinde ve Fransa’da başarı sağlamıştır. Genelde global pazarlama stratejilerinde, çok aşırı uçlarıifade edebileceği için tercih edilmez. Orta Doğu yatırımcılarını çekmekte başarılı olduğu bilinmetedir. Yeşil rengin çok geniş ton aralığı vardır. Pozitif ve negatif etkileri olduğu bilinmektedir. Kuzey amerika borsasında yükselen fiyatları simgelerken uzak doğuda düşüşleri vurgulamak içinde kullanılmaktadır. Gece görüş gözlükleri yeşil rengi kullanmaktadır; bunun nedeni gölgelerde dahil olmak üzere en iyi detayı verebilen renk olmasıdır.

    Renkler tek başlarında anlamları olduğu gibi, birlikte kullanıldıklarında da anlamlar kazanırlar. Örneğin kahverenginin kırmızı ile biraraya gelmesi ile kırmızı rengin etkisi pasifleşerek, teskin edici ve rahatlatıcı bir etki yaratır. kırmızı siyah birlikte kullanıldıklarında şiddeti çağrıştırır. Kırmızı ile beyaz kullanıldığında sevgiyi çağrıştırır.


    Renklerin Reklam Uygulamaları Açısından Önemi


    Raflara konan ürünün farkedilmesinde rengin büyük bir etkisi vardı. Genellikle sarı, kırmızı, turuncu gibi renkler dikkat çeken renklerdir. Bu renkler yanyana konulunca dikkat çekiciliğide artar. Ürüne özgü renkler kolay tanınmasını sağlar. Bir yandan da o ürüne kişilik kazandırır. Renkler uyandırdıkları pisikolojik etkilerle bir ürünün hoşa gitmesini sağlayabilir. Örneğin yeşil zemin üzerinde kırmızı iştah açıcı görünür

    Bunlarla ilgili bir kaç örnek vermek istiyorum: Bugün herkes Bennetton yeşilini iyi biliyor. Hertz, ilk araba kiralama markası, sarı rengi seçti. Avis bu nedenle kırmızıyı tercih etti. National yeşille devam etti. Yıllar içinde National araba kiralayan müşterilerine yeşil pullar vermeye başladı. Böylelikle National ismiyle yeşil rengin bağdaşlaştırılmasına yardımcı olundu.


 

Benzer Konular

  1. Kişisel Renk Paletleri Kullanımı, Ders
    By HaNıM aGa in forum CorelDRAW EĞİTİMİ
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 05.07.2009, 12:37
  2. PhotoShop kısa komutlar
    By EtTe_056 in forum PHOTOSHOP DERSLERİ
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 18.10.2008, 21:11
  3. Renk Teorileri
    By özbey in forum GRAFiK - PHOTOSHOP - 3D
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15.10.2008, 22:58
  4. Tasarım & Grafik Tasarım "
    By özbey in forum GRAFiK - PHOTOSHOP - 3D
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15.10.2008, 22:35

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •