4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: Dreamweaver

  1. #1
    Forum Demirbaşı Array
    Üyelik tarihi
    18.06.2007
    Yer
    Anasının Dizinin Dibinden :=)
    Yaş
    35
    Mesajlar
    10.932
    Tecrübe Puanı
    233

    Arrow Dreamweaver

    4.1. Dreamweaver
    Dreamweaver, Macromedia firmasının geliştirdiği web sitesi tasarımı için kullanılan bir programdır. Bu tip programlar bizleri HTML kodları yazma eziyetinden kurtaran, daha kısa zamanda daha fazla iş yapmamızı sağlayan aracılarıdır. Grafik tasarımlarını web sayfasında kullanmak için Dreamweaver gibi bir program kullanırsak, HTML kodları yazarak yaptığımız tasarımlardan çok daha güzel tasarımlar elde etmiş oluruz.
    4.1.1. Dreamweaver Programının Menüleri ve Kullanımı
    Bu programda da diğer programlara benzer menüler ve kontrol panelleri vardır. Bu elemanları tanıtarak programın genel çalışma ilkeleri ve bir web sitesinin nasıl oluşturulduğu adım adım anlatılacaktır.










    4.1.1.1. Programın Çalışma Ekranı
    Şekil 4.1.’ de görüldüğü gibi programın çalışma ekranı menüler, kontrol panelleri ve çalışma alanında oluşmaktadır. Çalışma alanı biraz karışık gibi görünmektedir. Bu şekil sadece programın içerdiği bu menüleri gösterir. Çalışma esnasında kullanıcı bu panellerin içinde boğulup kalmaz, hangisini kullanmak istiyorsa onu açıp, kullandıktan sonra kapatma şansı vardır.
    4.1.1.2. Menüler ve Kontrol Panelleri
    1.File Menüsü:
    New:
    Yeni, boş bir sayfa açmamızı sağlar.
    New From Template: Template dosyaları açmamızı sağlar. Önceden oluşturulmuş şablonları açmakta kullanılır.
    Open: Varolan bir dosyayı açmamızı sağlar.
    Open In Frame: Frame içeren sayfalarımızda frame alanına bir dosya açmamızı sağlar.
    Close: Dosyayı kapatmamızı sağlar.
    Save: Dosyamızı kaydetmemizi sağlar.
    Save As: Dosyayıbaşka bir isimle içeriğini değiştirmeden kaydedebilmemizi sağlar
    Save As Template: Kaydettiğimiz dosyayı, Template yani Şablon olarak kaydedip daha sonra kullanmamıza olanak tanır.
    Save Frame Set: Frame kullandığımızda frame içeren Frame Setini kaydetme olanağı tanır.
    Şekil 4.2. File Menüsü (5).
    Save Frame Set As: Frame Setimizi başka bir isimle veya uzantıyla kaydetmemizi sağlar.
    Save All: Frame alanları ile çalıştığımız zaman, hem Frame alanlarımızı hem de Frame Setimizi aynı anda kaydedebilme seçeneği sunar.
    Revert: Dosyayı ilk açtığımız haline geri getirir.
    Design Notes: Dosyamızla çalışırken yaptığımız çalışmalarla ilgili notlar alabilmemizi sağlayan bir board.
    Import: Bu komut, açılan bir menüdür. Dosyanıza XML, Word HTML ve Table Data dosyalarını dahil edebilirsiniz.
    Export: Çalışmamızı XML, CSS ve Table Data olarak gönderebilmemizi sağlar.
    Convert: Çalışmamızı 3.0 Browserlara ayarlı olarak, dönüştürür. Çalışmamız bir çok özelliğini kaybedecektir. Mesela; CSS' ler, Swap yada Rollover Image gibi özellikleri kaybeder. Bunu geçerli dosyamızda yapmaz. Yeni bir dosya yaratarak yapar.
    Preview In Browser: Bu seçenek de açılır bir menüdür. Belirlediğiniz Browserler bu açılır menüde yer alır. Edit Browser Listseçeneğini tıklarsak, Preferences Penceresi açılır ve bize Browser seçeneklerini belirlememizi sağlar. Açılan pencerede Primary yani birincil olarak belirleyeceğimiz browser, F12tuşuna bastığımız zaman görüntülenecek Browser olacaktır.
    Check Links: Kırık veya External (Harici) Linkleri bulmamızı sağlar. Seçtiğimiz zaman, bir pencere açılır ve HTML kodunu tarayarak, bize kırık linkleri bildirir.
    Check Target Browsers: Bu seçeneği seçtiğimizde, bir pencere açılır ve bir browser tipi ve sürümü seçmemiz istenir. Seçip Checkbutonuna tıkladığımız zaman, açılan bir Browser Penceresinde bulunan hatalar bir rapor halinde sunulur.
    Son Çalışılan Dosyalar: Altta gördüğümüz dosya isimleri de çalışılan son 4 dosyayı simgeler.
    Exit: Programdan çıkmamızı sağlar (5).
    1.Edit Menüsü:
    Undo: Son yaptığımız işlemleri geri alabiliriz. Her defasında, işlemimizi bir geriye alırız. Geri alma sayısı Preferences seçeneğinden ayarlanır.
    Redo: Geri aldığımız işlemleri ileri almamızı sağlar.
    Cut: Seçili olan imajımızı, Layer veya text, kısacası elimizde olan objelerin tümünü kesmeye yarar.
    Şekil 4.3. Edit Menüsü (5).
    Copy: Seçili olan objelerimizi kopyalamaya olanak tanır. Çoğaltma işlemlerinde kullanılır.
    Paste: Kopyalayarak veya keserek aldığımız objeleri, seçili yere yapıştırmamızı sağlar.
    Copy Text Only: Normalde bir text seçilip kopyalandığı zaman, HTML Kodlarıyla birlikte kopyalanır. Kopyalarken bu seçeneği kullanırsak, sadece text olarak kopyalanacak ve kodları dahil etmeyecektir.
    Paste As Text: Kopyaladığımız yazıları sadece text olarak yani kod olmaksızın yapıştırmamızı sağlar.
    Select All: Sayfamızdaki bütün objeleri veya bir Layerın içindeki tüm nesne veya objeleri seçebiliriz.
    Select Parent TAG: İmlecimizin bulunduğu tagı komple seçebiliriz.
    Select Child TAG: İmlecimizin bulunduğu yerdeki alt tagın içeriğini seçmemizi sağlar.
    Find: Sayfamız içerisinde kullandığımız bir kelimeyi, bir harfi veya bir tagı bulmamızı sağlar. Find Next seçeneği ile, sonrakini, Find All seçeneği ile hepsini arattırabiliriz. Find All dediğimiz zaman Find penceresinin altında bir pencere açılır ve bulduklarının üzerine iki kere tıklarsak, yerini saptayabiliriz. Ulaşmak istediğimiz bilgilere kolayca ulaşabiliriz.
    Find Next: Sayfamızdayken F3 tuşuna basarsak, aradığımız kelimenin veya harfin, bir sonraki bulunduğu yeri seçerek bize gösterir.
    Replace: Aradığımız veya arayacağımız kelimenin, tagın bulunup belirttiğimiz yeni değerle değiştirilmesini sağlar. Replace All seçeneğiyle hepsini bulur ve yeni verdiğimiz değerle değiştirir.
    Launch External Editor: Preferences ayarlarında hangi editörü harici olarak belirlediysek, çalıştığımız dosyayı son haliyle o editörde açar.
    Preferences: Dreamweaver programının ayarlarını içerir (5).
    1.View Menüsü:
    Head Content: Seçtiğimizde açılan editör, çalışmamızın, <HEAD>......</HEAD>tagları arasında yer alan kodları düzenlememizi sağlar. Bunların üzerine tıkladığımız zaman, açılan Properties penceresinden ayarlarımızı yapabiliriz. Böylece HTML kodlarına girmeden HEAD tagı içindeki içeriği düzenleyebiliriz. Mesela kullandığımız bazı Java Script kodlarını, title (Başlık) gibi.
    Şekil 4.4. View Menüsü (5).
    Invisible Elements: Bize görünen ama tarayıcılarda görünmeyen elementlerin çalışma sayfasında görünüp, görünmeyeceğini ayarlamamıza olanak tanır.
    Layer Borders:
    Layer çizgilerini gizler veya gösterir.Kullandığımız katmanların dış çizgilerini kapatır veya açarız.
    Table Borders:
    Çalıştığımız dosyada, tabloların kenar çizgilerini gizler veya gösteririz.
    Frame Borders: Dreamweaver programında Frame alanı olan bir sayfa hazırlarken, programı kapatıp açarsak, Frame mesafelerini ayarladığımız Border araçlarının kaybolduğunu görürüz. Kaybolan Frame kenarlarını buradan açabiliriz.

    Image Maps:
    İmajlarda kullandığımız HotSpot yani sıcak noktaların çalışma anında gösterilip, gösterilmeyeceğini belirleriz.
    Ruler:
    Bu seçeneğimiz de çalışma alanımızın üst ve sol yanına cetvel açabilmemize olanak tanır. Orijin noktasını yani "0" noktasını sol köşedeki merkezden tutup istediğimiz yere sürükleyebiliriz. Cetvelimizin birimini de değiştirebiliriz. Birimleri; Piksel İnç ve Santimetredir.









    Grid:
    Sayfamızda hizalama ızgaralarını açabiliriz. Bu ızgaralar bize nesneleri birbirine hizalamamızda yardımcı olur. Ayrıca, Snap To yani ‘ızgaraya yapış’ özelliğini açarak, taşıdığımız nesnelerin, ızgaraya yani Grid noktalarına duyarlı hale gelmesini sağlayabiliriz. Settings bölümünden, Grid noktalarımızın rengini, çizgi ya da nokta görünümünde mi olacağını, taşıdığımız nesnelere duyarlı olup olmayacağını ve son olarak da ızgaralar arası boşlukların ne kadar olacağını ayarlayabiliriz (Şekil 4.5.).
    Şekil 4.5. Grid Settings Paneli (5).

    Tracing Image: Belirleyeceğiniz bir imajı rehber olarak kullanmanızı sağlar.

    Plug-Ins (Sayfada Kullanılan Plug-In'ler)
    Play All:
    Bu seçenek kullandığımız Plug-In' leri çalıştırmamızı sağlar.
    Stop All:
    Sayfada kullandığımız Plug-In'lerin çalışmasını durdurur. (Test Çalışmasını)
    Status Bar: Status Bar aracını açıp kapatmamızı sağlar (5).

    2.Insert Menüsü:
    Bu menüdeki komutlar çok kullanıldığı için komut ile birlikte nasıl kullanıldığı da açıklanacaktır.
    Image Komutu:
    Menü çubuğunda Insert menüsünden Image komutu seçilir. Ekrana gelen Select Image Source iletişim (Şekil 4.7.) kutusunda resmin web’ deki veya bilgisayardaki yeri URL metin kutusuna girilir veya resim dosyasını bulana kadar bilgisayardaki dosyalar ve klasörler arasında dolaşılır. Resim dosyası ikonuna tıklandığında dosya ismi File name metin kutusuna girilir. Select tuşuna tıklayarak, resim sayfaya eklenir.










    Şekil 4.6. Insert Menüsü (5).

    Dreamweaver programında, HTML programlarının çoğunda olduğu gibi, bir resim seçildiğinde Properties denetçisi resimlere özgü özellikleri gösterir. Bunun için özelliklerini görmek istediğimiz resim seçilir. Properties denetçisi o resmin özelliklerini gösterirken, resmin ufak bir örneğini Apply (uygula) düğmesi olarak gösterir. Denetçinin sağlayabileceği tüm resim özelliklerini görmek için, denetçinin sağ alt köşesindeki genişletme okuna tıklanabilir (Şekil 4.8.).




    Resim sayfaya yerleştiğinde, ayarlanabilecek pek çok özelliği vardır. Bunların arasında görünüş özellikleri (boyut ve çerçeve), sayfa düzeni özellikleri (hizalama, Vspace ve Hspace) ve sayfa yükleme özellikleri (alt etiketleri ve düşük çözünürlük) vardır. Resimler için bir isim belirlenmesi de mümkündür. Bu isim, ekranda gösterilmez. Ancak doğrudan kod üzerinde çalışma planlanıyorsa yararlı olabilir ve Java Script veya Visual Basic Script kodunda resimleri kullanmak için gereklidir (5).
    Şekil 4.7. Select Image Source iletişim kutusu (5).
    Şekil 4.8. Properties Denetçisi (5).
    Dreamweaver programında resimlerin gösterilmesi için varsayılan, resimlerin çerçevesiz gösterilmesidir. Ancak istenirse bir çerçeve eklenebilir. Bunun için; çerçeve eklemek istediğimiz resim seçilir. Properties denetçisinde, border metin kutusuna piksel cinsinden bir değer girilir.
    Enter tuşuna veya Apply düğmesine tıklandığında resim etrafında bir çerçeve belirir.
    Dreamweaver programında bir resmi ilk kez yerleştirdiğimizde, oluşturulduğu sırada sahip olduğu orijinal ölçülerini alır. Sayfanın düzenine uydurmak için bir resmi yeni bir yükseklik ve genişlik atamak için; boyu değiştirilmek istenen resim seçilir. Properties denetçisi resmin ölçülerini W (Width) ve H (Height) metin kutularına piksel cinsinden girilir.
    Resimlerin hizalanması için yine properties denetçisinde Align (Hizala) listesine tıklanır. Bir seçenek seçildiğinde, resim hareket eder. Bazı seçenekler sadece başka nesnelerle bir araya geldiklerinde diğerlerine göre farklı görünürler.
    Browser Default; hizalaması genellikle baseline dır.
    Baseline; seçeneği resmin alt tarafını yazını en yakın nesnenin temel çizgisi ile hizalar. Bir yazının temel çizgisi yazının üzerine oturduğu hayali bir çizgidir.
    Bottom; seçeneği, resmin altını yakındaki en büyük nesnenin yanına hizalar.
    Top; seçeneği, resmin üstünü nesnenin üstüne hizalar.
    Middle; resmin ortasını yazının temel çizgisi ile hizalar.
    Text top; resmin üstünü en yakınındaki yazı satırındaki en uzun karakterle hizalar.
    Absolute bottom; resmin altını en yakınındaki yazı satırında en aşağı inen karaktere göre hizalar.
    Absolute middle; resmin ortasını yazını ortası ile hizalar.
    Left ve right; seçenekleri resmi sayfa kenarına göre hizalar, resmin sayfa kenarında kalması için yakınındaki yazıyı alt satıra atar.
    Boşluk eklemek için properties denetçisinde Vspace ve Hspace metin kutusuna piksel olarak bir değer girilir.
    Kullanıcıların resimlerin içeriklerini öğrenebilmesi için alternatif bir yazı sağlanması gerekir. Bunun için alt etiketinin kullanılması gerekir. Bunun için; alt etiketi eklenecek resim seçilir. Properties denetçisinde alt metin kutusuna bir açıklama yazılır.
    Resimlerin yüklenmesini yine properties denetçisinde bulunan bir özellik ile daha çabuk hale getirebiliriz. Bunun için; resim editörünü kullanarak daha küçük ve daha hızlı yüklenebilecek bir resim oluşturulur. Kendisi için düşük çözünürlüklü resim oluşturulan resim seçilir. Properties denetçisinde Low Source metin kutusuna resmin konumu girilir ve enter tuşuna tıklanır. Seçim dreamweaver ekranında görülmez. Sayfayı tarayıcıda izlediğimizde bu etki izlenebilir (5).


















    Rollover Image:

    Bir image rollover, bir resmin kaynağını başka bir resim dosyası ile değiştirmemizi sağlayan bir Java Script eylemidir. Bu şekilde imleci bir resmin üstüne getirdiğimizde başka bir resim belirir. Rollover image nesnesi, üç olayı gerçekleştiren basit bir davranışı ayarlar: Sayfa yüklenirken resimler önceden yüklenir; kullanıcının imleci belirlenen resmin üzerine geldiğinde farklı bir resim gösterilir; kullanıcının imleci resimden uzaklaştığında tekrar orijinal resim gösterilir. Bu iki resmin aynı boyda olması veya ikinci resmin birinci resmin şekline yakın olması gerekir. Rollover resmini ayarlamak için Insert menüsünden rollover image komutu seçilir. Ekrana gelen Insert Rollover Image iletişim kutusunda ilgili metin kutularına dosya adları yazılarak orijinal resmin ve rollover resminin kaynakları sağlanır (Şekil 4.9.). Resmi başka bir web sayfasına bağlamak için When Clicked, Go To URL metin kutusuna bu URL veya yerel siteden bir sayfa seçilir. Rollover Image objesini denemek için Java Script tanıyabilen bir browser da çalışmak gereklidir.
    Preload Rollover Images seçeneği varsayılan durumda seçilidir. Bu buton işaretli olmadığı takdirde ikinci resim talep edildiğinde yüklenmesi için beklemek gerekir.
    Şekil 4.9. Insert Rollover Image iletişim kutusu (5).


    Table:



    Bir tablonun eklenmesi için tablonun görünmesi istenen yere imleç konumlandırıldıktan sonra Insert menüsünden Table komutu seçilir. Ekrana gelen Insert Table iletişim kutusunda Rows (satırlar) ve Columns (sütunlar) seçilir (Şekil 4.10.). Tablonun, Width seçeneği ile genişliği seçilir.Tablo oluşturulurken ona bir genişlik atanmış olabilir. Ancak tablonun genişliği istediğimiz zaman ayarlanabilir. Bunun için; tüm tablo seçilerek properties denetçisinden W metin kutusunun sağındaki metin kutusundan pixels veya percent seçilir. W kutusuna genişlik girilir.
    Genellikle hücrenin genişliğine sığdırmak üzere, tablo hücrelerindeki yazılar alt satıra atılır. Sözcük kaydırmayı (Wrap) kapattığımız takdirde, hücre yazıya uymak için genişler. Bunun için No Wrap seçeneğini uygulamak istediğimiz satır, sütun veya hücre seçilir. Daha sonra No Wrap seçeneği işaretlenir. Bu seçenek uygulandığında hücrelerin herhangi birinde yazı varsa, bu hücreler içlerindeki yazıya uyacak şekilde genişleyebilir.
    Bir tabloyu Dreamweaver progr***** eklediğimiz zaman, varsayılan durumda bir kenar (border) adı verilen bir piksellik bir çizgi hücreleri ve tablonun kenarlarını çevreler. Ancak bu çevrenin kalınlığını değiştirebiliriz. Bunu ayarlamak için Properties Denetçisinde Border metin kutusuna bir sayı girilir. Bir tabloyu bir sayfa düzeni aracı olarak kullanırken, tablodaki öğelerin arasındaki boşluğu kontrol edebilmek önem kazanır.
    Cell Spacing (hücre boşluğu), hücrelerin arasındaki boşluk miktarıdır. Bu, tablo kenarlarına benzer. Ancak tablo ile etrafı arasındaki boşluğu değil, hücreler arası boşluğu belirtir. Eğer sıfıra ayarlanmışsa tablo kenarları sayfa da görünmeyebilir.
    Cell Pading (hücre dolgusu) ise, hücrelerin duvarları ve hücrenin içindeki içerik arasındaki boşluk miktarıdır. Bu özellikleri değiştirebilmek için tablo seçilir ve Cellspace ve Cellpading metin kutularına piksel cinsinden değerleri gireriz (5).
    Şekil 4.10. Insert Table iletişim kutusu (5).
    Horizontal Rule:
    Bir horizontal rule, sayfada görünen yatay çizgidir. Bir dokümanın kısımları arasında net bir ayrımı göstermeyi sağlar. Bunu eklemek için Insert menüsünden horizontal rule seçeneği seçilir. Sayfanın genişliği boyunca, kendisinden önce ve sonra birer paragraf boşluğu bulunan bir yatay çizgi belirir. Çizgiyi değiştirmek için yatay çizgi seçilir ve üzerine çift tıklanarak properties denetçisinde horizontal rule özelliklerinin görünmesi sağlanır (5).
    Navigation Bar:
    Bir Dreamweaver Navigation Bar çubuğundaki bir düğme, dörde kadar farklı görünüşe sahip olabilir; Up (ilk), over (imleç düğmenin üzerine geldiğinde), down (kullanıcı düğmeye tıkladığında) ve over while down (kullanıcı düğme basılı iken imleci düğmenin üzerinden çektiğinde). Bir Navigation Bar çubuğu oluşturmak için tek bir resim grubuna ihtiyaç vardır. Ancak çubuktaki her düğmenin her durumu için ayrı bir resim dosyasının oluşturulması gerekir.





    Navigation Bar
    çubuğu eklemek için Insert menüsünden navigation bar seçeneği seçilir. Ekrana gelen iletişim kutusunda (Şekil 4.11.) Up image metin kutusuna kullanmak istenilen resmin dosya adı girilir. Düğmenin diğer durumları için de bir resim dosyası seçilir. Sayfa yüklenirken bu düğmenin basılı olması gerekiyorsa Show “Down Image” Initially onay kutusu işaretlenir. Yüklenirken basılı olacak resmin yanına bir asteriks işareti belirir. When Clicked, Go To URL metin kutusuna, linkin URL’ si yazılır. Başka bir düğme eklemek için + düğmesine tıklanır. Dinamik olarak sunulan resimler kullanılmıyorsa, Preload Image onay kutusu işaretli bırakılır. Böylece sayfa yüklenirken Web tarayıcısı tüm düğme durumları için gereken tüm resimleri alabilir. Aksi halde kullanıcı, imleci bir düğme üzerine getirdiğinde resmin yüklenmesini bekler. Seçimler yapıldığında OK tuşuna tıklayarak iletişim kutusu kapatılır.
    Butonlarımızı oluştururken Fireworks programında kestiğimi parça resimlerini Navigation Bar iletişim kutusunda tanımladığımız zaman, hareketli butonlarımızı elde etmiş oluruz (5).
    Şekil 4.11. Insert Navigation Bar iletişim kutusu (5).
    Layers:
    Layer (katman) çok basit olarak yazı ve resimleri üst üste gelecek şekilde ayarlamak veya bunları birbirinin üzerine yerleştirmek için kullanılır. Sayfaya katman eklemek için Insert menüsünden katman (Layer) komutu seçilir. Bir katman eklendikten sonra properties denetçisinden özellikleri değiştirilebilir.
    Katmanları oluştururken kullanılan dört etiket vardır. <div> ve <span> etiketleri marquee layer adı verilen bir katmanı oluşturur. <div> etiketi, mutlak konumlandırmayı kullanır. <div> etiketini bir paragraf kesmesi çevreler. Paragraf kesmeleri olmadan bir iç katman oluşturmak tercih edilirse, bu durumda izafi konumlandırmayı kullanan <span> etiketi kullanılır. Kullanılabilecek diğer etiketler olan <layer> ve <ilayer> Netscape etiketleridir.
    Bir katmanın bir sayfadaki konumu, sayfanın sol üst köşesinden, katmanın kendisinin sol üst köşesine olan mesafe ile ölçülür. Properties denetçisinde, L metin kutusuna katmanın sol sayfa kenarından uzaklığı, T metin kutusuna katmanın üst sayfa kenarından uzaklığı girilir.
    Bir katmana içerik eklemeden önce veya ekledikten sonra, bir katmanın yüksekliğini ve genişliğini değiştirebiliriz. Properties denetçisinde, W metin kutusuna katmanın genişliğini, H metin kutusuna katmanın yüksekliği girilir.
    Overflow (taşma), içeriği katmanın sınırlarını aştığında katmanın davranışlarını belirler. Dışarı taşan içeriğin görünür veya gizli olması sağlanabilir. İçeriğin geri kalanına ulaşmayı sağlamak için kaydırma çubukları (scroll) kullanılabilir. Genelde auto seçeneği de kaydırma çubuklarını gösterir.
    Clip (kırpma), katmanın kırpma alanını belirtir. Bu, katmanın içinde, içeriğin göründüğü alandır. Bir katmana 200x200 piksellik bir alan sağladıktan sonra, sadece 100x100 piksellik bir alanın görünmesine izin verilebilir. Bir kırpma alanını, dört ölçüden oluşan dikdörtgen şeklinde bir alan olarak ayarlanabilir.
    Visibility, öğenin yüklendiğinde görünür olup olmayacağını belirler. Bir öğeyi visible veya hidden olarak bildirebilir veya özelliklerini ebeveyn öğeden miras (inherit) almasını sağlayabiliriz.
    Z- index
    , üst üste binen öğelerin yığılma sırasını belirler. Z-index, X ve Y ile bir arada kullanıldığında bir sayfada bir katmanın konumunu üç boyulu olarak belirleyen üçüncü koordinattır. Bu sayı ne kadar büyükse, o öğeye o kadar fazla öncelik sağlanır. Z- index değeri 3 olan bir katman, Z-index değeri 1 ve 2 olan öğelerin üstünde görünür.
    Katmanlarla ilgili ne güzel şeylerden biri, bir katmanı başka bir katmanın içine koyabilmek veya üst üste binen iki katman oluşturabilmektir. Bunun için tek yapılması gereken iki katmanı üst üste gelecek şekilde taşımaktır. İlk katman oluşturulur. Mevcut katmanın içine tıklayarak ikinci katman yerleştirilir (5).




    Form:
    Bir HTML formunun nasıl kullanılacağı, form elementinin Action niteliği ile ayarlanır. Action niteliğine genellikle form bilgilerini işleyecek olan bir programın URL’ si atanır. Bu URL de genellikle form sonuçlarını açacak olan bir CGI programcığını gösterir. Verilerin nasıl gönderileceği ise Method niteliği ile belirlenir. Post metodu büyük miktarda veri gönderilmesi gerektiği zamanlarda kullanılır. Form bilgileri URL’ den hemen sonra gönderilir. Get yönteminde çok fazla güvenlik yoktur. Form nesneleri:
    Text field: İki tiptir. Tek satırlı ve çok satırlı.
    Button:
    Formun bir şeyler yapabilmesini sağlar. Gönderme (submit), sıfırlama (reset) gibi...
    Check box: Tek başına veya iki veya daha çok öğeden oluşan gruplar halinde kullanılır. Onay kutuları kullanıcını evet veya hayır cevaplarını belirtmesini sağlar.
    Radio button: Her zaman iki veya daha çok öğeden oluşan gruplar halinde kullanılır. bunlar bir dizi seçenek arasında sadece birini seçmemize izin verirler. Radyoda bir düğmeye basıldığında diğer düğmeler dışarı çıkar.
    .
    Listeler/menüler: Kullanıcının uzun bir seçenek listesinden sayfa üzerinde çok fazla yer kaplamayacak şekilde seçim yapmasını sağlar (5).
    Frames:
    Sayfamızın kenarlarında Frame alanları oluşturularak Banner gibi sabit araçların yerleştirilmesi için kullanılır.
    Insert menüsündeki diğer komutları gerek Properties Denetçisini gerekse diğer başka araçları kullanarak yapabiliriz. Özellikle Properties Denetçisi bize bu konuda çok fazla destek olacaktır (5).

    Devamı Eklentideki Word Belgesindedir.

    KAYNAKLAR:
    1. ÖCAL, Hakkı, Internet Tasarım Rehberi, Ankara 1998
    2. YILDIZ, Murat, WEB Tasarımı, BYTE Dergisi, Cilt 5, Sayı 1-12
    3. Hacettepe Üniversitesi Ana Sayfası.
    4. Fireworks Programı ve Fireworks Help Dosyaları.
    5. Dreamweaver Programı ve Dreamweaver Help Dosyaları.



    Alıntıdır...

    Takdir Ediliyorsanız Değil, Taklit Ediliyorsanız Başarmışsınız Demektir.
    Hayat öyle oyunlar oynuyor ki, nereye tutunsam düşüyorum.
    Tam da palyaçonun dediği gibi: "ağlayamadığımdan gülüyorum."
    Paul Auster

  2. #2
    Lantis
    Guest

    Standart

    Eline Sağlık Gerçekten Güzelll Paylaşımm. Bende Çok Karışık OlmayaN Kolayca Çözebileceğiniz Fireworks Öneriyorumm...

  3. #3
    PRENSES Array
    Üyelik tarihi
    11.02.2009
    Mesajlar
    2.695
    Tecrübe Puanı
    68

    Standart

    bu programı gecen sene öğrendik web dersinde zor değil en azından kod yazmaktan iyi diyebilrim =)) paylaşım için teşekkürler...
    Ah benim sevdasında bencil, yüreğinde sağlam sevdiğim. Aklıma gelişini seveyim. Ne güzel de darma duman ediyorsun beni.

  4. #4
    Forum Demirbaşı Array
    Üyelik tarihi
    18.06.2007
    Yer
    Anasının Dizinin Dibinden :=)
    Yaş
    35
    Mesajlar
    10.932
    Tecrübe Puanı
    233

    Standart

    evet öyle eso çokta basit..

    ben kendime şiir sitesi yapmıştım

    Takdir Ediliyorsanız Değil, Taklit Ediliyorsanız Başarmışsınız Demektir.
    Hayat öyle oyunlar oynuyor ki, nereye tutunsam düşüyorum.
    Tam da palyaçonun dediği gibi: "ağlayamadığımdan gülüyorum."
    Paul Auster


 

Benzer Konular

  1. Dreamweaver ile Template (Site) Yapımı (Resimli Anlatım)
    By HaNıM aGa in forum GRAFiK - PHOTOSHOP - 3D
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 11.09.2009, 23:09
  2. Dreamweaver nedir?Dreamweaver'la Neler yapabilir?
    By HaNıM aGa in forum GRAFiK - PHOTOSHOP - 3D
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 14.07.2009, 10:07
  3. Dreamweaver ile Uzak Sunucu(Remote Server) Bağlantısı Kurmak
    By HaNıM aGa in forum GRAFiK - PHOTOSHOP - 3D
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 14.07.2009, 10:02
  4. Dreamweaver ve CSS Kullanarak Site Tasarımı
    By HaNıM aGa in forum GRAFiK - PHOTOSHOP - 3D
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 14.07.2009, 10:00
  5. Adobe Dreamweaver Cs4 Final
    By DeRBeDeR in forum GRAFiK - PHOTOSHOP - 3D
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 26.09.2008, 02:00

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •