5 sonuçtan 1 ile 5 arası
  1. #1
    SENİ UNUTMAYACAĞIZ Array
    Üyelik tarihi
    27.04.2006
    Yaş
    40
    Mesajlar
    727
    Tecrübe Puanı
    29

    Standart İnsanları İkna Etmenin Sırları

    İnsanları İkna Etmenin Sırları
    Aşağıda, Amerika’da yüksek ikna gücüne sahip satış uzmanlarının 10 yöntemini bulacaksınız. Bunlar, ikna etmenin 10 büyük sırrıdır.

    1- Olumlu olun.

    Başarılı satış elemanları, olumlu kişilerdir. Kendileri, temsil ettikleri firmalar, sattıkları ürün ya da hizmetler, ikna etmeye çalıştıkları müşteri adayları ve yaşadıkları ülke hakkında olumlu düşünce ve yaklaşımlara sahiptirler. Her şeye olumlu bakarlar.

    Coşku, bulaşıcıdır. Yaşam ve yaptığınız iş hakkında heyecan duyduğunuzda, ikna gücünüz artar; çünkü, diğer insanları da heyecanlandırırsınız.

    2- Adayınızı seçin.

    Başarılı satış elemanları, ikna güçlerini, satın almak için yeterli kaynağı bulunan ve sattıkları şeyi almak için sağlam nedenleri olan kişilere yönlendirirler.

    Profesyonel satış elemanları, uzun vadede kârlılık sağlayabilecek müşteri adayları bulurlar. Çapraz satış olanaklarını analiz ederler. Mevcut bir müşteriye çapraz satış yapmak için 3 telefon görüşmesi gerekirken, yeni bir müşteriye satış yapmak için 7 görüşme gerektiğini bilirler.

    Kısacası, ikna gücü yüksek bir kişi, tüm gayretini, satın almak için kaynakları, motivasyonu ve yetkisi olan; ayrıca, yeniden kârlı satış yapma potansiyeli sunan kişiye yoğunlaştırır.

    3- Hazırlık yapın.

    Ortalama bir satış elemanı, randevu alabilmek için deliler gibi uğraşır. Karar verecek kişi görüşmeyi kabul ettikten sonra da zayıf bir sunumla satış fırsatını kaybeder.

    Meşgul insanlara, 40 dakika boyunca özellikler ve faydalar hakkında konuşup durarak satış yapamazsınız. Genellikle, böylesine kopuk sunumların ardından, ne satış elemanı, ne de müşteri adayı, biraz önce ne anlatıldığını özetleyebilir.

    Profesyonel satış elemanları, her zaman ev ödevlerini yaparlar. Ne kadar iyi hazırlanırlarsa, sunum yaparken o kadar ikna edici olacaklarını bilirler.

    Müşteri adayı hakkında bilmeleri gereken her şeyi araştırıp öğrenirler. Ne göstereceklerini ve söyleyeceklerini planlarlar. Ve hiç durmadan pratik yaparlar.

    4- Zamanınızı iyi kullanın.

    Amatör satış elemanları, bir rakip tarafından bozguna uğratıldıklarında sinirli bir biçimde şikayet ederler. Şu müşteri nasıl olur da o fahiş fiyatlı, kalitesiz malı alır? Aptal olmalıdır!

    Müşteri, aptal değildir. Yalnızca, şikayet eden taraf, daha rekabetçi bir satış elemanı tarafından geçilmiştir.

    Unutmayın: İnsanlar, satın almazlar; onlara satış yapılır. Aslında, hiçbir şey satın alınmaz. Her şeyin satılması gerekir. Güçlü bir sunum yapmazsanız, müşteri adayınızı satın almaya ikna edemezsiniz.

    İkna gücü yüksek kişiler, tüm tiyatroya oynayan sahne sanatçıları gibidirler. Sunumlarını yaparken oyuncudurlar. Seyretmesi ve dinlemesi çok eğlenceli ve bilgilendirici insanlardır.

    İşte başarılı olmak için, “eylem sürenizin” her saniyesini çok iyi kullanmalısınız.

    5- Anlayın.

    İkna gücü yüksek kişiler, müşteri adayına odaklanır ve her birinin yaşamdaki motivasyon kaynağını araştırırlar. Söz konusu motivasyon kaynağını bir kez bulduklarında, bu doğrultuda hareket ederler.

    İkna gücünüzü artırmak için, müşteri adaylarınızın gözlerini okumayı ve satın alma ya da almama konusundaki motivasyonlarını keşfetmeyi öğrenin.

    6- İyice araştırın.

    Ortalama satış elemanları, fazla konuşurlar. Aklınıza gelebilecek her konuda 30 dakikalık bir konuşma yapabilirler.

    Bu yüzden sessizlik, satış elemanlarının çoğu için bir tehdit oluşturur. Müşteri adayı, nefes almak üzere bir an durduğunda, amatör satışçı, yalnızca sessizliği bozmuş olmak için, bir satış palavrasıyla ortaya atlayacaktır.

    Oysa, yetenekli bir doktorun, hastanın sorunlarını teşhis etmek için soru sorması gibi, ikna gücü yüksek kişiler de müşteri adayının ihtiyaç ve ilgi alanlarını anlamak için sorulardan yararlanırlar.

    Konuya nüfuz eden sorular sormada ustalaşırlar ve müşteri adaylarını satış sürecinin içine çekecek sorular sorarlar.

    7- Kişiselleştirin.

    Satışta en güçlü sözcük “siz”dir.

    * “Siz” üzerindeki vurgu, yönlendirici satış ile yönlendirici olmayan satış arasındaki farkı ortaya koyar.
    * Yönlendirici satış, bencildir. Satış elemanının ne istediğine ve neye ihtiyaç duyduğuna odaklanır.
    * Yönlendirici olmayan satış, müşteri merkezlidir. Müşteri adayının ihtiyaç ve isteklerine odaklanır.
    * Sunduğunuz iş önerisini inceleyen bir kişi, yalnızca tek bir şeyi bilmek ister: Bunun bana ne yararı var?

    İkna gücünüzü artırmak istiyorsanız, sunumunuzun her bölümünü, müşteri adayınızın kişisel ihtiyaç ve isteklerini karşılayacak biçimde kişiselleştirin.

    8- Memnun edin.

    İkna gücü yüksek kişiler, satışı, müşterilerini memnun ederek kapatmaya çalışırlar. Müşteri adayları, sattığınız şeye sahip olma konusunda heyecan duymaya başladıklarında, müşteriniz olurlar.

    Profesyonel satış elemanları, müşteri adaylarını satın almaya zorlayamayacaklarını bilirler. Önlerindeki en büyük engel, adayların satın almayı istemelerini sağlamaktır. Bu yüzden, satın alma arzusu yaratmak için pek çok yöntemden yararlanarak adayları memnun etmeye çalışırlar.

    9- Kanıtlayın.

    Satış becerisine sahip kişiler, arkasında duramayacakları sözler söylemezler.

    Ve söyledikleri her şeyin, müşteri tarafından görünürdeki değeriyle kabul edilmesini beklemezler. Öne sürdükleri her iddiayı kanıtlamaya; bu iddiaları somut veriler, test sonuçları ve performans kayıtları ile desteklemeye her zaman hazırdırlar.

    Kanıtlama yoluyla ikna etmenin en güzel yollarından biri, ürün ya da hizmetlerinizden memnun olan kişilerin kanıt niteliğindeki sözlerini kullanmaktır. Üçüncü tarafların onaylayıcı ifadeleri, iddialarınız ve ürünleriniz hakkında güven oluşturmanız açısından son derece etkilidir.

    Gerçekler ve destekleyici beyanlar, ikna edicidir. Bunları kullanmayı öğrenin ve ikna gücü yüksek bir kişi olun.

    10- Israrcı olun.

    İyi müşteri adaylarını satış yapıncaya kadar arayın. Satışların % 80’i, beşinci arayışta ya da daha sonra gerçekleşir. Öte yandan, çalışmalar şunları göstermiştir:

    * Amerika’daki satış elemanlarının % 50’si, müşteri adayını bir kez arayıp bırakmaktadır.
    * % 18’i, müşteri adayını iki kez arayıp pes etmektedir.
    * % 7’si, üç kez arayıp vazgeçmektedir.
    * % 5’i, pes etmeden önce müşteri adayını dört kez aramaktadır.
    * Yalnızca % 20’si, vazgeçmeden önce müşteri adayını beş ya da daha fazla kez aramaktadır.

    Amerika’daki satışların % 80’ini yapanlar, işte bu % 20’lik kesimdir.

    Satış yapmak için, dinamik bir kişiliğe sahip olmanız gerekmez. Satmak için, kişilere baskı uygulamak ya da onlardan daha fazla konuşarak üstünlük sağlamak zorunda değilsiniz.

    Yapabileceğiniz en etkili şey, ikna gücünüzü artırmak amacıyla sunulan bu 10 yönteme kendi satış becerinizi katmaktır.
    Bir milletin başarısı, mutlaka bütün milli güçlerin bir istikamette oluşmasıyla mümkündür. Bu nedenle bilelim ki, elde ettiğimiz başarı, milletin güç birliği etmesinden, ortak hareket etmesinden ileri gelmiştir. Eğer aynı başarı ve zaferleri gelecekte de tekrarlamak istiyorsak, aynı esasa dayanalım ve aynı şekilde yürüyelim.

    __HER GECEN GÜNÜN TELAFİSİ OLMAZ__
    __HEDEFE GÖZLERİNİ DAYAMA! YÜREĞİNİ DAYA!__

  2. #2
    SENİ UNUTMAYACAĞIZ Array
    Üyelik tarihi
    27.04.2006
    Yaş
    40
    Mesajlar
    727
    Tecrübe Puanı
    29

    Standart

    ikna kabiliyeti olan .çok iyi bir satıcı olabilir.
    Bir milletin başarısı, mutlaka bütün milli güçlerin bir istikamette oluşmasıyla mümkündür. Bu nedenle bilelim ki, elde ettiğimiz başarı, milletin güç birliği etmesinden, ortak hareket etmesinden ileri gelmiştir. Eğer aynı başarı ve zaferleri gelecekte de tekrarlamak istiyorsak, aynı esasa dayanalım ve aynı şekilde yürüyelim.

    __HER GECEN GÜNÜN TELAFİSİ OLMAZ__
    __HEDEFE GÖZLERİNİ DAYAMA! YÜREĞİNİ DAYA!__

  3. #3
    PRENSES Array
    Üyelik tarihi
    08.10.2008
    Yaş
    31
    Mesajlar
    3.735
    Tecrübe Puanı
    88

    Standart

    ben çalıştığım vakit baya iyi ikna ediciydim
    ve geçen gün bir hırka aldım kadınla öyle bir pazarlığa girip ve birde tatlı dille konuştum ki kadıncağız neye uğradığını şaşrıdı ve bana o pazarlıktan snra sne bu hırkayı al hediyem olsun snrada gel yanımda tezgahtarlık yap dedi)..

    verdiğiniz bilgiler gerçekten faydalı ve gerekli herşey herkes ikna olur ama tek ikna olmayan şey herzaman ki gibi şu deli gönül..
    (ikna etme konusundan gönül konusuna geldim ya kendime diyecek başka sözüm yok)

  4. #4
    PRENSES Array
    Üyelik tarihi
    16.02.2009
    Yer
    ((KuRTaLaN))
    Mesajlar
    3.122
    Tecrübe Puanı
    74

    Standart

    ben bunu hep yapmışımdır ikna etmek için hiç ısrarcı olmam ...

    tşk...
    (Y@L@Ncı ^^^kraL^^)

  5. #5
    MODERATOR Array
    Üyelik tarihi
    28.09.2005
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.592
    Tecrübe Puanı
    46

    Standart

    samimi olmak ve sattıgın (urunu)tanımak..


 

Benzer Konular

  1. Oğlumu da ikna etsene İlker Paşam!'
    By dewran56 in forum HABER BÜLTENİ
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 04.07.2009, 17:23
  2. Yaşamı boyunca mutlu olmak isteyenler için başarı sırları...
    By TiTaNiCk in forum KİŞİSEL GELİŞİM
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 05.03.2009, 21:24
  3. Secde etmenin bir büyük sırrı
    By seyra in forum İSLAMİ BİLGİLER
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 24.01.2008, 19:25
  4. Alay Etmenin Cezası
    By CaMBaZ in forum İSLAMİ BİLGİLER
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 19.09.2006, 21:53

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •