1 sonuçtan 1 ile 1 arası
  1. #1
    [ !!! ] Array
    Üyelik tarihi
    01.01.2010
    Yer
    Siirt / Merkez
    Yaş
    27
    Mesajlar
    1.377
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Siirt Final´de Başarılı Aile Başarılı Çocuk Seminerleri

    Siirt Final Dergisi Dershanesinde SBS ve YGS-LYS velilerineBaşarılı aile başarılı çocuk’’ seminerleri düzenlendi. Dershane Kurucusu Dr. Cahit Epçaçan, Dershane Müdürü Mehmet Bilen, SBS Koordinatörü Arzu Yurttaş ve Rehber Öğretmen Semra Tok’un organizesiyle gerçekleştirilen seminerlerde anne/baba-çocuk ilişkileri, sınav süreci, çocuk psikolojisi, dershane programları ve yeni sınav sistemi hakkında ayrıntılı bilgiler verildi.
    Siirt Final Dergisi Dershanesi Kurucusu Dr.Cahit Epçaçan yaptığı konuşmada hedeflerinin Siirt’i eğitim konusunda çok iyi bir yere getirmek olduğunu belirtti.
    Bu amaçla hem öğrencilerini hem de velilerini eğitmek için bu tür seminerler düzenlediklerini ifade etti. Bundan sonraki süreçte de bu tür çalışmalarının devam edeceğini vurgulayan Epçaçan, seminerlere bütün öğrencilerin ve velilerinin davetli olduğunu da sözlerine ekledi.



    Rehber Öğretmen Semra Tok velilere sınav sistemi, öğrenci psikolojisi, ders çalıştırma teknikleri gibi konular hakkında bilgi verdi.
    SBS Koordinatörü Arzu Yurttaş da anne/baba-çocuk ilişkileri, sınav süreci motivasyon, başarı ve dershanenin programları hakkında ayrıntı bilgiler verdi.

    Üç ayrı günde düzenlenen seminerlerde velilerin memnuniyeti gözlenirken, seminerlerin sonunda öğretmenler tarafından velilere öğrencileri hakkında ayrıntılı bilgiler verildi ve velilerden de öğrenciler hakkında bilgiler alındı.



    VELİ TOPLANTISI GÜNDEMLERİ

    Çocuğu okula başlayan her aile için öğretmenden gelecek her övgü çocuğun göstereceği her başarı altın değerindedir.Tabii ki her anne baba çocuğunun başarılı bir öğrenci olmasını ister ve bunun için elinden geleni yapmaya çalışır.Başarının ön planda tutulduğu toplumumuzda başarılı aile ortamı çocuğun sevgiyi yaşamasına, huzuru hissedebilmesine, sorunu olduğunda rahatça paylaşabilmesini sağlamaktır.

    Yapılan araştırmalar huzurlu ve mutlu bir aile ortamına sahip çocukların okulda daha başarılı olduklarını mutsuz ve sorunlu çocukların ise huzursuzluk yaşanan aile ortamlarında yetiştiklerini ortaya koymaktadır.



    Siirt Final Dergisi Dershanesi Rehber Öğretmeni Semra Tok’tan Velilere Öneriler

    Araştırmalar ailesi ve öğretmeni tarafından sevilen ilgi gösterilen öğrencilerin daha başarılı olduğu yönündedir.Çocuğumuza her fırsatta onu sevdiğimizi hissettirmeli ve onun fikirlerine değer verdiğimizi göstermeliyiz.Çocuğun başarısını övücü sözlerle destekleyen başarısızlığında da onu ‘’ çalışırsan başarılı olursun’’ sözleriyle yüreklendiren anne babaların çocuklarının okuldaki başarılarının yüksek olduğu tespit edilmiştir.

    Çocuğunuzdan beklentileriniz yine çocuğunuzun kapasitesine uygun bir şekilde belirlemek önemlidir.Çocuktan var olanın üstünde bir performans beklemeniz ve bu konuda baskı yapmanız çocuğunuzu dersten soğutmaktan veya stres yaşamasından başka bir işe yaramaz kısacası çocuğunuzun sınırını zorlamayın.

    Ailenin dershanedeki etkinliklere katılması ve öğretmen ziyaretlerinin sıklığıda önemlidir.Tabii bu durum çok fazla abartılarak çocukta ‘’ailem beni takip ediyor bana güvenmiyor’’ düşüncesinin oluşmasına neden olmamalıdır.

    Derste işlenilen konuyu öğrenmenin en iyi yolu dersi dinlemektir bu yüzden dershaneye devamı konusunda takipçi olun.



    Öğrencilerin en çok şikayetçi oldukları konulardan biriside ders çalıştıkları zamanlarda değil de ara verdikleri sürelere dikkat edilmesi ve anne babanın hiç ders çalışmıyorsun devamlı müzik,televizyon,bilgisayarda zaman kaybediyorsun şeklinde söylenmeleridir. Çocuğunuzun her hareketine dikkat etmelisiniz sadece kızmanız için fırsat bulduğunuz zamanlar da değil .Bu tür tavırlar çocuğunuzun dersten soğumasına yada aranızdaki ilişkinin bozulmasına neden olabilir dikkat edelim.

    Çocuğunuzun kendine ait bir çalışma odası olması bu mümkün değilse en azından her zaman çalışabileceği düzenli bir masası olmasını sağlayın. Şayet bir odası varsa odada dikkatini dağıtabilecek posterler olmaması ve çalışma saatlerinde televizyonun açılmaması konusunda titiz davranın.
    Çocuğunuzda sürekli ders çalışmasını beklemeyin.40-50 dakikalık çalışma sürelerinin ardından 10-15 dakika mola vermesini sağlayın önemli olan masanın başında ne kadar zaman geçirdiği değil geçirdiği sürede ne kadar öğrendiğidir.

    Ders tekrarlarına önem vermesi konusunda hatırlatıcı olun son olarak her ne kadar siz çocuğunuzun başarısı için bir şeyler yapmaya çalışarak iyi niyetli davransanız da gerisi öğrenciye kalmıştır ne siz ne de öğretmeni isteksiz bir öğrenciyi zorla harekete geçiremezsiniz.


 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •